Friday 13 December 2013

Hanya Dia Suamiku- Bab 9

Adam memandang di sekeliling biliknya. Di dalam biliknya penuh dengan gambar-gambar Sofea. Ya. Dia pernah tergila-gilakan Sofea semasa di tingkatan lima. “Dulu aku selalu kacau kau sampai kau tumbuk aku sampai lebam.” Getus Adam. Dia nekad mahu mendapatkan Nur Sofea Elyna. Tak kira apa pun caranya. Dia mahu membalas dendam.

“Woi bangun lah.. Dah nak masuk Zuhur dah ni.” Ujar Amir mengejutku. “Hah dah nak masuk Zuhur? Kau kenapa tak kejut aku Subuh tadi..” Kataku. Aku terus bangun dan masuk ke dalam bilik air untuk bermandi wajib.

Usai mandi, aku terus mengambil wuduk. “Sofea.. Cepat sikit. Kita solat Zuhur jemaah sama-sama.” Ujar Amir mengetuk pintu bilik air.

Selesai solat, aku menyalam tangan suamiku. “Awak.. Saya nak mintak maaf sebab saya selalu kasar dengan awak. Sebernanya saya tak ada niat pun. Awak tau tau jelah kan perangai saya memang macam ni.” Kataku lalu air mataku mengalir di pipi.

“Tak apa. Aku dah lama maafkan kau. And sorry pasal malam tadi aku tak sengaja. Kau jangan lah nangis macam ni. Tak comel dah.” Seloroh Amir. “Awak ni ada ada aje lah. Saya tak kisah pun lah..” Balasku. Aku tak perasan yang aku sudah ber ‘saya’ ‘awak’ dengan Amir. Selama ini aku selamba ber ‘kau’ ‘aku’ dengannya.

Aku memandang skrin telefon. Ada panggilan masuk lah. Siapa pulak yang call aku ni..

Hello.. Assalamualaikum, Siapa ni?
Waalaikumusalam.. Kau tak payah tau aku siapa. Aku nak jumpa kau dekat Pavilion petang ni.
Woi aku tak kenal kau. Dan aku tak nak jumpa kau ! Aku tak nak jumpa orang yang aku tak kenal.
Kau mesti kenal aku punya...

Talian terus terputus. Aku betul-betul tak tahu siapa yang call aku tadi. Perlu ke aku bagi tau Amir pasal ni.. 

Hmm aku kena jumpa dia jugak. Dia cakap macam tu macam dia dah kenal aku lama.

Tepat pukul 4 petang, aku sampai di Pavilion. Aku memandang sekeliling Pavilion itu. Tak ada siapa pun 
yang aku kenal kat sini. Entah-entah hantu kot ? Ish tak mungkin lah !

“Hai Sofea.. Nice to meet you.” Ujar seorang lelaki yang kacak bergaya di depan ku. Aku tengok dia ni macam aku pernah nampak. Tapi dekat mana eh ? Ya aku kenal dia. Tapi aku betul-betul tak ingat siapa dia.

“Adam?” Soalku bodoh.

“Yes I am!” Jawab Adam.

“Patutlah macam kenal. Mana kau dapat nombor telefon aku hah?” Soalku.

“Ada lah.. Kau makin cantik sekarang. Are you single?” Soal Adam. “Sorry no. Aku dah kahwin lah!” Kataku lalu meninggalkan tempat itu. Aku terkejut kerana Adam menarik tanganku. Adam lah lelaki yang aku pernah tumbuk sampai lebam tu. Aku rimas kerana setiap hari asyik kacau aku aje. Yang aku tau dia pernah sukakan aku dulu.

“Woi lepaskan aku lah! Kau jangan ganggu hidup aku lagi..” Kataku lalu menarik tanganku semula. “Kali ni aku takkan lepaskan kau.” Kata Adam. “Weh please.. Aku ni kan isteri orang.” Balasku sebak. “Aku tau lah kau tu bini orang. Tapi dari dulu kau tolak aku kan! Kali ni, aku memang takkan lepaskan kau dan aku akan terus ganggu hidup kau.” Ujar Adam.

Aku terus menarik tanganku semula dengan sedaya upayaku. Aku harus memberitahu Amir tentang Adam. Kalau tak, Adam terus menghantui fikiranku. “Lari lah.. Kau ingat KL ni besar sangat ke? Kau sorok dalam lubang cacing pun aku boleh carik kau lah Sofea!” Getus Adam.


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum ! Tinggalkan komen korang :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...