Friday 13 December 2013

Hanya Dia Suamiku- Bab 8

Saat yang aku tunggukan sudah tiba. Hari ini hari pernikahan aku dan Amir di rumahku. Aku tak sangka masa begitu cepat berlalu. Aku termenung sendirian di bilikku. “Dah cantik dah ni.. Pandai tak akak mekap?” Seloroh Kak Fiza. “Cantik sangat.. Thanks kak” Balasku.

“Dah siap belum?” Soal Nadia. “Dah.” Jawab Kak Fiza. “Ni pengantin lelaki dah sampai..” Kata Nadia. Aku berdebar-debar hendak turun ke bawah. Nafasku naik turun apabila melihat keluarga Amir datang. Aku terasa macam nak tercabut jantung aku. “Mana pengantin perempuan? Dah nak nikah dah ni..” Kata Imam.
“Cantinya bakal menantu kita ni kan bang?” Kata Datin Aisyah kepada suaminya, Datuk Kamal.

Setelah itu, Amir melafazkan akad nikah. “Aku terima nikahnya Nur Sofea Elyna binti Tan Sri Haris dengan mas kahwin nya tiga puluh ringgit tunai” Kata-kata Amir membuatku aku terharu seketika. Aku sah menjadi isterinya. Amir memandang aku seketika. “Cantiknya bini aku..” Kata Amir di dalam hati.


Amir menghampiri aku dan menyarungkan cincin ke jari manisku. Aku menyalam tangan suamiku dan Amir mencium dahi aku. Aku terkedu. Selepas akad nikah selesai, Amir memberitahuku bahawa esok dia mahu buat majlis bersanding pula di rumahnya. 

“Kau dah sah jadi isteri aku..” Ujar Amir. “Habis tu kenapa?” Balasku. “Boleh lah malam ni kita tidur sama-sama.” Seloroh Amir. “Jangan nak mengada-ngada eh? Kita belum bersanding lagi. Aku tak nak tidur dengan kau. Aku nak tidur sorang. Kau boleh tidur kat mana-mana yang kau suka asalkan jangan tidur sebelah aku, faham?” Ujarku. “Alah mana boleh! Dosa tau kau buat macam tu. Isteri tak boleh derhaka dengan suaminya. Tak cium bau syurga tau!” Balas Amir.

“Aku tetap tak nak. Okay aku benarkan kau tidur dalam bilik aku. Tapi dengan satu syarat.” Kataku. “Apa?” Soal Amir. “Kau tak boleh tidur atas katil aku.” Jawabku selamba.

“Ni apa gaduh-gaduh ni.. Kan dah sah jadi suami isteri..” Tegur Puan Marissa mencelah. “Mana ada gaduh.. Ni haa Fea ni tak bagi Amir tidur atas katil dia..” Omel Amir manja. “Fea.. Tak baik buat suami Fea macam tu. Dosa tau..” Ujar Puan Marissa. “Yelah mami.. Fea saja aje nak test.” Kataku mengelak.

“Wah empuk nya katil kau ni..” Jerit Amir. “Woi.. Kau jangan nak buat hal dekat bilik aku eh. Kalau mami tak tegur tadi, jangan mimpi lah kau dapat tidur atas katil aku.” Kataku lalu menyikat rambut ikalku. “Eh kau dah mandi belum?” Soal Amir. “Dah. Tak nampak ke aku tengah sikat rambut ni..” Jawabku.

“Lahai.. Ingatkan belum. Baru nak ajak kau mandi sama. Baru best! Boleh main air..” Kata Amir. “Haish kau ni pergi lah mandi. Busyuk masyam! Aku dah mandi awal-awal lagi. Padan muka kau!” Balasku. “Yelah sayang...” Balas Amir.

Usai mandi, Amir terus baring di atas katiku. Dia memeluk pinggangku. Aku tersedar pelukannya. Aku terus menepis tangannya ke tepi. Aku menjarakkan sedikit badankku. Gatal betul laki aku ni! 

“Weh apa ni main tolak-tolak tangan aku ! Aku baru nak.. Nak apa ? Jangan harap aku nak bagi!” Jawabku.
“Alah tak baik buat suami kau macam ni..” Omel Amir. “Kalau kau nak lepas kita sanding nanti. Sebab nanti tak ada seri kat muka aku ni..” Jawabku lalu tertidur. Aku sedar ada ciuman yang hinggap di pipiku.

“Korang ni sesuai lah.. Memang patut lah korang ni jodoh. Baju pengantin korang warna pink pulak tu.. I like!” Seloroh Nadia. “Nanti tak lama lagi kita pulak kahwin kan sayang..” Kata Danial.

Majlis bersanding diatur oleh keluarga Amir. So buat dekat rumah Amir lah. Ramai orang yang datang termasuk lah ‘girlfriends’ dia. Menyampah aku !

“So you lah wife dia? I rasa I lagi cantik kut dari you.. But I pelik lah kenapa Amir pilih you bukan I.” Kata Melissa salah seorang ‘girlfriends’ dia. “For your information Melissa, I choose Sofea as my wife because she not like you. She different.” Ujar Amir kepada Melissa. “How dare you Amir! Sampai hati you buat I macam ni. You said you love me but why you married her ? I hate you!

Melissa terus beredar dari situ. Dia menangis teresak-esak. Kesian jugak aku tengok dia. “Congratulations sayang... Your wife so beautiful than me.” Ucap seoarang perempuan seksi kepada Amir. “Ni lagi sorang ni siapa pulak?” Soalku. “I’m Tina. Kitaorang kenal masa belajar dekat London dulu kan sayang?” Kata Tina.

“Ye tapi tu dulu. Sekarang I dah ada wife. So jangan ganggu hidup I lagi..” Balas Amir. “But I love you so much!” Kata Tina. “I only love my wife.  I love her so much. This is my wedding. I hope you understand it. If you wanna go. Just go! Jangan buat kecoh dekat sini.” Ujar Amir.



“Mami, daddy.. Lepas ni Fea kena tinggal dengan Amir. Fea tak sanggup nak tinggalkan mami dengan daddy. Mak pun sama. Fea sayang korang.” Kataku lalu air mataku mengalir. Aku menyalam tangan kedua ibu bapaku dan juga Mak Jah. “Abang dengan kakak pun sama. Kitaorang semua akan sentiasa ingat dekat Fea. Nanti kalau ada masa, kitaorang datang lah jenguk Fea dengan suami Fea.” Kata Haikal dan Diana serentak.

“Sofea... Kau kata lepas sanding, kau nak bagi kan? Cepat lah aku dah tak sabar ni..” Kata Amir lalu membuka baju nya. “Kau ni tak reti malu ke ? Bukak baju depan orang.” Jawabku. “Eleh kau kan isteri aku.. Apa salahnya. Bukan dosa pun.” Balas Amir.

“Jom lah sayang.. Aku dah tak sabar ni..” Kata Amir. Kalau aku tak nak bagi jugak macam mana?” Soalku. “Eh mana boleh! Berdosa tau kalau suami nak isterinya tak bagi.” Jawab Amir selamba. “Dah lah kau paksa aku kahwin dengan kau. Kau ni memang lah. Yelah yelah kejap.” Ujarku. Aku saja memberikan alasan kerana aku malas hendak bersama dengannya.

“Aku pergi tutup lampu kejap.” Kataku. “Minah ni sengaja tau bagi banyak alasan.” Omel Amir di dalam hati. Amir terus bangun dan memeluk pinggangku. Dia menarik aku dalam dakapan dia. Dia menolak aku. Aku terus terbaring. Aku menjarakkan sedikit badanku. Dia cuba mencium leherku dan membuka butang bajuku perlahan-lahan. Aku mendengar deruan nafasnya. Akhirnya, aku terlena di dalam pelukannya.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum ! Tinggalkan komen korang :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...