Friday 13 December 2013

Hanya Dia Suamiku- Bab 6

“Assalamualaikum.. Ucap Tan Sri Haris. “Waalaikumusalam.. Balas kami serentak. “Daddy... Fea rindu sangat dekat daddy!” Kataku lalu menyalam tangan daddy kesayanganku. “Daddy pun rindu sangat dekat kamu. Ni bila sampai ni?” Soal Tan Sri Haris. “Tengah hari tadi. Fea datang dengan Amir. Fea tidur sini sampai minggu depan.” Getusku.

“Amboi.. Lamanya. Siapa pulak Amir?” Soal Tan Sri Haris. “Biasa lah.. Bakal menantu daddy lah..” Jawabku selamba.

Amir terus bangun dan menyalam tangan tua Tan Sri Haris. “Ohh ni lah Amir.. Hmm daddy nak mandi dan solat dulu ya. Nanti daddy turun ke bawah semula untuk berbincang dengan kamu berdua ni.” Kata Tan Sri Haris.

“Tak sangka aku kau garang.. Kata Amir lalu mencubit pipi Sofea. “Ish apa ni main cubit-cubit pipi orang. Tau lah pipi aku gebu.” Balasku.

“Kantoi.. Aku dah tau cerita kau time kau tingkatan lima dulu. Sampai lebam mata budak lelaki yang kau tumbuk tu.” Seloroh Amir.


You shut up! Kau nak kena tumbuk jugak ke? Bising jek tau..” Kataku lalu mengepal penumbuk. “Hmm aku betul-betul tak sangka yang kau ni boleh tumbuk orang sampai lebam biji mata. Muka lawa, badan kecik tapi kuat mengalahkan aku yang badan tuff ni.” Getus Amir. 

“Muhammad Amir Farhan. Kau ni memang nak kena kan? Nasib baik ni rumah family aku. Kalau tak habis kau aku kerjakan.” Ugutku. “Ingat aku takut ke dengan kau. Jangan mimpi lah!” Balas Amir.

“ Nur Sofea Elyna!” Panggil mamiku. Nyaring suaranya. Aku hampir-hampir hendak menumbuk pipi Amir. Tapi mamiku dah menghalang. Haish mengacau aje lah!” Getusku di dalam hati.

“Fea.. Tak baik Fea tumbuk bakal menantu mami ni.” Seloroh Puan Marissa. “Eleh mami ni. Merajuk lah kalau macam ni.” Kataku. “Dah jangan nak mengada-ngada. Daddy nak bincang pasal perkahwinan kamu berdua ni.” Ucap Tan Sri Haris.

“Tak adalah daddy. Mana ada Fea ngada-ngada. Mami dengan Amir ni haa.” Jawabku. “So Amir, bila tarikh perkahwinan kamu dengan si Fea ni.” Soal Tan Sri Haris. “Kalau boleh bulan depan. Saya dah bincang dengan family saya dah pasal ni. Saya dah atur semuanya. Nikah di rumah Uncle dan sanding di rumah saya. Setuju?” Terang Amir kepada Tan Sri Haris.

“Okay Uncle setuju semuanya.” Balas Tan Sri Haris.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum ! Tinggalkan komen korang :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...