Monday 16 December 2013

Hanya Dia Suamiku- Bab 21

Aku memandang wajah tiga orang penculik itu. Tiga-tiga sedang nyenyak tidur. Aku cuba cari jalan keluar. Tapi.. Macam mana dengan keadaan aku yang terikat ini? Aku cuba membuka tali ikatan. “Yes terbuka jugak!” Selepas itu, aku cuba membuka ikatan di badanku pula. Alhamdulillah akhirnya aku bebas. Aku jalan perlahan-lahan dan terus menuju ke tingkap yang berdekatan.

“Tapi tingkap ni kecik sangat. Macam mana aku nak bukak eh? Hah ada pun!” Aku mengambil kerusi yang aku duduk tadi dan terus memecahkan tingkap tersebut.

“Bunyi apa tu.. Ohh kau nak lari eh! Guys perempuan ni nak lari..” Kata salah seorang penculik itu kepada dua orang kawannya. Dia terus menarik tanganku dan mengikat semula seluruh badanku. “Kali ni kau takkan terlepas. Weh Mat, kau pergi panggil Cik Melissa sekarang!” Ujar penculik itu.

“Mana kau nak lari hah perempuan!” Getus Melissa lalu menumbuk pipiku. “Sakitlah!” Kataku. “Mat, bukak ikatan ni sekarang! Aku nak bagi pengajaran sikit kat perempuan ni.” Ujar Melissa.
“Adam? Kau pun sama?” Soalku.

“Yup. Aku nak balas dendam kat kau. Kalau kau nak tau, sebernanya hari tu aku yang langgar kau sampai kau hilang ingatan tu..” Balas Adam. Bibirnya hampir-hampir mahu mencium aku. “Adam, please... Ingat rancangan kita!” Ujar Melissa mencelah. Melissa terus menarik tanganku hingga ke suatu tempat. 


“Tak guna kau Adam! Argh sakitlah! Kau nak bawak aku pergi mana hah?” Soalku. “Pantai.” Kata Melissa lalu menolak aku ke seberang laut. Aku lemas seketika. Kemudian, Melissa menarik rambutku dan mencekik aku sepuas hatinya.

“Sayang.. Dah lah tu. Kesian pulak I tengok dia.” Kata Adam.

“Kesian? Biar padan dengan muka dia!” Balas Melissa.

“Tolong!!!” Aku menjerit sekuat hati aku. Air mataku terus mengalir.

“Tak guna kau mintak tolong.. Aku akan seksa kau sampai aku puas!” Getus Melissa.

Lama-kelamaan aku tidak sedarkan diri. “Biy, tolong angkat dia. Kurung perempuan ni kat tempat tadi.”  Ujar Melissa.

Aku membuka mataku perlahan-lahan. “Ya Allah ujian apa yang sedang engkau berikan kepadaku ini.. Cekalkan lah hatiku ini.” Ucapku di dalam hati. “Laparnya.. Dah dua hari aku tak makan.” Desis aku di dalam hati.

“Abang tolong Fea... Fea rindu abang sangat-sangat! Fea dah tak sanggup hidup dalam keadaan macam ni.” Getusku lalu air mataku deras mengalir.


Amir cuba menelefon sahabatnya, Danial. Nasib baik dia jawab panggilan aku.


Bro, tolong aku! Aku nak kau balik sini, hari ni jugak! Bini aku kena culik weh..
Apehal ni weh? Bini kau kena culik?
Tak payah banyak tanya lah.. Aku busy sekarang ni. Aku tengah carik bini aku, tapi semua tempat tak jumpa. Please lah weh.. Aku betul-betul harapkan kau!
Okay okay! Petang ni aku bertolak. Kau sabar dulu. Nanti esok kita carik dia sama-sama okay? By the way, kau tak report polis ke?
Okay thanks bro! Penculik tu tak bagi aku report polis. Dia nak duit tebusan.

Amir terus mematikan talian. Dia menghembus nafas lega kerana Danial sudi membantunya. 

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum ! Tinggalkan komen korang :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...