Friday 13 December 2013

Hanya Dia Suamiku- Bab 3

Amir duduk sambil termenung sendirian di tepi kolam ikan. “Eh apesal aku fikir pasal Sofea pulak ni. Aku tak sabar nak jumpa kau malam ni. Kau belum tau aku siapa. Ramai perempuan dah terpikat dengan aku. Tapi kau, buat tak tau je. Hebat kau Sofea. Eh siapa pulak ni yang call aku.

Hello sayang...
Hello Melissa...
Biy, esok you tak ada class kan ? Jom meet.. Rindu lah kat baby I ni...
Sorry lah sayang, I busy lah.
Alah biy.. So bila kita boleh meet ni?
Tunggu I tak busy okay.
Okay biy... Sayang baby sangat-sangat!
Sayang you jugak.. Bye
Bye biy. Muah!

Amir terus mematikan telefon. Melissa seorang gadis yang pernah tergila-gilakan dia. Tetapi Amir sikit pun tak pernah sukakan perempuan itu. Hanya untuk mempermainkan sahaja. Eh siapa pulak yang sms aku ni.

From :Tina
Syg... I miss u so much ! How are u ? I hope u can reply my sms.
Lahai ni lagi sorang... Perempuan yang sukakan aku jugak time aku kat London dulu. Tapi aku tak pernah sukakan dia.

Tina... I miss u too. I’m fine. Sorry I’m busy right now. So, please don’t disturb me okay?
I love u...

Fuh nasib baik baru dua orang yang contact aku hari ni. Belum lagi perempuan-perempuan lain. Kalau Sofea dengan Nadia tau yang aku ni playboy, mesti diaorang tak nak layan aku.

Tepat pukul 8 malam, Nadia menuju ke restoran yang diberitahu oleh Amir petang tadi. Dia sudah nampak kereta BMW milik lelaki itu. “Tak sabarnya aku nak jumpa dia.” Getus Nadia di dalam hati.
“Hai... Boleh saya duduk sini?” Soal Nadia kepada Amir. “Wow handsomenya dia malam ni! Rugi kau Sofea tak datang.”


“Hmm duduk lah... Eh, mana Sofea? Kenapa awak pulak yang datang bukan dia...” Soal Amir. “Err sorry lah dia tak dapat datang sebab dia tak sihat. Lagipun sebernanya dia yang suruh saya datang.” Terang Nadia. “Okay tak apa.” Sofea, kau benar-benar mencabar aku. Kau suruh kawan kau yang datang. Aku akan carik jalan lain untuk pikat hati kau. Getus Amir di dalam hati.

“Hmm awak kenapa termenung je?” Soal Nadia. “Hmm tak ada apa lah. Eh lupa pulak saya nak order makanan. Takkan lah nak diam jek kan?” Kata Amir. “Yup , betul tu...”

“Awak nampak cantik hari ni...” Puji Amir. “Eh yeke? Terima kasih. Saya hari-hari cantik.” Malunya aku! Dia puji aku macam tu. Kata Nadia di dalam hati. “Tapi perangai awak lain tak macam Sofea... Walaupun korang kawan tapi saya akui awak lebih lembut dan bersopan santun dari si Sofea tu. “Haish ni yang aku tak boleh elak ni... Puji aku melambung tu woi!” Hmm tak ada lah, mana ada! Kenapa Sofea macam mana?” Soal Nadia.

“Yelah Sofea garang, kasar pulak tu. Takut saya.” Ujar Amir. “Dia tu memang. Kalau awak nak tau ego dia tinggi tau.” Kata Nadia. “Ohh patutlah.”

“Nadia... Thanks for everything...” Ucap Amir. “Sama-sama. Eh esok kita tak ada kelas kan?” Soal Nadia. “Yup. Kenapa?” Balas Amir. “Apa kata kita tengok wayang nak tak? Bukan kita berdua, Sofea ikut sekali..” Jawab Nadia.

“Tengok lah dulu macam mana okay?” Ujar Amir sambil memberikan senyuman kepada gadis comel itu.  “Handsome nya!” Puji Nadia di dalam hati.

“Weh apa kata esok kita pergi tengok wayang nak tak?” Soal Nadia kepada Sofea. “Err malas lah. Membazir duit jek tau tak? Lagi pun aku ada banyak assigment nak kena siapkan. Kau pergi jelah sorang-sorang.” Terang Sofea. “Ish minah ni, aku belum cakap habis lagi dah membebel. Dulu kata aku sekarang ni kau pulak jangkit virus aku.” 

“Apa Nad, Virus? Kalau macam tu aku tak nak lah kawan dengan kau sebab ada virus.” Getus Sofea. “Sofea please... Jangan buat lawak! Aku serius ni. Sekali sekala apa salahnya.” Kata Nadia sambil membuat muka ‘puppy face’. “Ingat comel lah tu. Hish yelah budak! Tapi ingat, kau belanja eh?” Ujar Sofea.
“Yelah mak cik!” Balas Nadia pendek.

“Kau tengok jelah Sofea... Satu hari nanti kau pasti akan jadi milik aku. Aku nekad. Aku akan dapatkan kau walau apa pun caranya. Kau lain. Kau tak macam perempuan-perempuan yang aku kenal sebelum ni. Aku jatuh cinta dengan kau Sofea.” Kata Amir sambil membayangkan wajah comel Sofea. 

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum ! Tinggalkan komen korang :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...