Friday 13 December 2013

Hanya Dia Suamiku- Bab 13

“Hello.. Apa? Hospital! Astagfirullahalazim anak aku!” Jerit Puan Marissa. “Kenapa dengan awak ni Marissa..” Soal Tan Sri Haris. “Anak kita bang!” Balas Puan Marissa. “Kenapa dengan anak kita?” “Accident..” Jawab Puan Marissa. “Ya Allah. Jom kita gerak sekarang.

“Sayang bangun lah.. Dah 2 minggu sayang tak sedarkan diri. Jangan tinggalkan abang. Abang cintakan Fea. Abang sayangkan Fea. Abang tak sanggup kehilangan sayang. Sebernanya abang tak ada niat pun nak curang dengan sayang.” Ujar Amir.

“Dah latu awak.. Dia kan tengah koma sekarang. Tapi saya dapat rasakan yang dia dengar apa yang awak cakap.” Kata Nadia. “Mana awak tau.” Soal Amir. “Yelah.. Orang yang koma biasanya dia dengar tau apa yang orang yang cakap dengan dia. So awak jangan risau sangat okay” Terang Nadia.

“Tapi saya sedih lah.. Lagi berapa hari je perkahwinan saya dengan Danial ni. Saya takut Sofea masih tak sedarkan diri. Dah lah saya suruh dia jadi pengapit saya.” Ujar Nadia.

“Kamu cari orang lain jelah Nadia.. Aunty dapat rasakan yang dia masih belum sedarkan diri pada masa tu.” Kata Puan Marissa mencelah. “Nadia jom kita solat. Dah nak masuk Zuhur dah ni.. Kita sama-sama doakan Fea sembuh ya. Amir, kamu jaga isteri kamu tu elok-elok ya.” Ujar Puan Marissa. “Ya mami..” Balas Amir.



“Sayang, kenapa sebelum ni abang tak pernah dengar sayang ucapkan lafaz cinta dekat abang. Sebernanya abang tak kisah semua tu. Yang penting isteri abang selamat. Biarlah kisah cinta kita menjadi kenangan yang terindah dalam hidup kita.” Kata Amir lalu memegang tangan Sofea. Dia mencium sepuas-puasnya. Amir dapat merasakan tangan Sofea bergerak sedikit. “Fea.. Sayang! Awak dah sedar ke?” Soal Amir melihat Sofea membuka matanya.

“Argh.. Err sakitnya! Eh kau siapa hah!!” Kataku lalu menolak badan lelaki yang berada di sebelahku ini. “Doktor.. Panggil Amir.

“Saya hairan. Saya jangka dia akan sedar minggu depan. Hebat sungguh kuasa Allah swt.” Ujar doktor itu. 
“Saya rasa dia belum pulih sepenuhnya. Dia perlu berehat dan tenangkan fikirannya. Kemungkinan...”


“Kemungkinan apa doktor?” Soal Amir. “Dia hilang ingatan. Mungkin dia akan ingat serba sedikit tentang apa yang berlaku dan mungkin juga dia tak ingat langsung. Jadi awak sabar ya.” Ujar doktor itu. “Apa? Dia hilang ingatan ? Ya Allah ujian apa yang kau berikan kepadaku ini.. Ni semua salah aku! Kalau aku tak tidur dengan Melissa, semua ni takkan jadik. Maafkan abang, sayang..” 

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum ! Tinggalkan komen korang :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...