Thursday 25 July 2013

Tips : Memilih Sahabat Yang Sejati

Assalamualaikum korang !

So sekarang Ira nak share dengan korang tentang satu tips "Memilih Sahabat Yang Sejati" . Ini tips Ira sendiri tau ! Sebernanya Ira sendiri pon pernah alami benda ni semua .. Okay tanpa melengahkan masa lagi , kita ni bukan je tau pilih kekasih je , but kawan pon kena pandai pilih jugak . Kalau Ira , Ira bukan tengok pada luaran dia . Tapi Ira siasat latar belakang dia . Ira tak kesah kalau kawan kita tu miskin ke kaya . Yang penting dia pandai jaga hati dan perasaan kita .

Then , tak semestinya kita nak pilih kawan semua yang perfect je . Semua orang tak sempurna macam Ira jugak . Kalau kawan makan kawan pon tak baik jugak . Sebab apa gunanya kita baik dengan dia , dia tikam kita dari belakang . Macam contohnya , depan dia kita buat baik . Belakang dia , kita kutuk macam-macam . Seriusly memang ada orang macam tu . Ira sendiri pon pernah kena . So Ira nak ingatkan berhati-hati lah bila memilih kawan tu ya :)

Okay lepas tu korang tengok perangai dia macam mane . Ira suka kawan yang jenis caring , baik and boleh mengajar kita ke arah kebaikan . Bukan keburukan eh ... Kalau dia ajak kita buat tak baik , jangan lah ikut . Sebaliknya kita yang kena nasihatkan dia ... Itu yang dinamakan sahabat . Kalau kita tak ambik berat pasal kawan kita tu , kawan kita tu akan rasa tersisih . Sampai sekarang ingatan Ira dekat kawan-kawan baik Ira masih ada lagi . Walaupun duduk berjauhan . :)

Haa lupa pulak pasal ni . Kalau kita ada simpan nombor telefon kawan kita tu , rajin2 lah text :) Tanya dia tengah buat apa ke ... Then kalau diaorang guna facebook , twitter or whatever , korang tegur lah kawan2 kita tu . Kalau tak nanti diaorang akan cakap kita sombong . Dah tak pasal2 putus kawan pulak .. Disebabkan tak bertegur boleh gaduh . Siapa yang carik pasal ? Diri sendiri ...

Okay sampai sini jek gadis kecil ni nak share tips dekat korang . Insyaallah tips lain nanti Ira fikirkan . :) So , korang kena lah pandai memilih sahabat yang sejati . Macam Ira , ada jugak pernah gaduh sekejap dengan kawan-kawan Ira  Tu pon sebab salah faham . Jadi , jangan salah faham pulak ya ? hehehe ...

Tata ^_^

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum ! Tinggalkan komen korang :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...