Sunday 21 April 2013

Keep Your Mouth Carefully

Assalamulaikum , Hye there !
Nak tau ape maksud topic hari ni ? That's mean jaga mulut awak tu baik sikit . Sebernanya bukan you all tau ! Orang lain .. Dia ni cakap main lepas jek . Tak fikir perasaan kita . Mulut takde insuran langsung ! Ade ke patut cakap aku ni "bajet hot ?" Heyy dia belum kenal aku siapa . Then kita tak pernah pon carik pasal dengan dia . Tetiba jek . Lagi satu , ade ke dia kate aku ni tak reti tutup aurat & lain-lain perkataan yang dia keluar kat kita . Tak ke sengal namenya ? Dia ingat makwe dia tu alim lah sangat ! Dia belom kenal Ira siapa . Dia tak tau kita ni macam mane .. Kita keluar rumah memang lah tak pakai tudung . (Jujur) . Kita pakai tudung bila keluar jalan-jalan jek . hehe .. Padahal member Ira cakap , cara pemakaian Ira ni tak lah seksi sangat macam orang kat luar sane tuh . Ira just pakai t-shirt then pakai tracksuit . Pelik dengan budak lelaki zaman sekarang . Dah lah suka kat perempuan comey & cantik jek .. Then kutuk orang sesuka hati dia jek . Menyampah aku !! Ni Nadhira lah . Aku tak goyang lah dengan korang yang gosip pasal aku . Korang nak tau aku buat ape ? Ira biarkan jek sampai diaorang diam . Walaupun berapa ramai yang kutuk Ira , Ira tak kisah yang penting kita tahu harga diri kita . Hanyalah seorang hamba Allah &  gadis biasa yang menumpang kebahagiaan orang lain . Insyallah Ira tetap dengan pendirian Ira .. Amin :)

Then ? Be yourself :) I want to share something that I know . "Keep your mouth carefully" . Jangan sampai ade orang lain pulak yang kutuk awak . ^_^

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum ! Tinggalkan komen korang :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...